ko sebe postaviš na prvo mesto in narediš korak v prihodnost
Nova družina…
… prvi stik z ostalimi udeleženci treninga je bil neopisljiv. Toliko pozitivne, sproščene in odprte energije, da se ni težko počutiti neprijetno. Veliko sproščenih objemov že na začetku, kar je omogočijo, da sem se že od prve sekunde našega druženja počutila izredno sprejeto in dobrodošlo. Naša povezanost pa se je iz aktivnosti v aktivnost poglabljala, na koncu smo postali velikoštevilčna – tridesetčlanska – družina.
Prvič sem se udeležila mednarodnega treninga. Hitro sem iz slovenščine preklopila v angleščino. Na koncu sem že razmišljala v angleškem jeziku, kar me je zelo presenetilo. Ko se hitro naučiš nekaj francoskih ali italijanskih besed, veš da si povezan s skupino in aktivno dopolnjuješ njen razvoj. Najpomembnejše pa je bilo učenje iz prakse, podali smo si veliko nasvetov in izkušenj pri delu z otroki ali mladostniki.
Razmišljanje, razmišljanje in delo…
… prehojeni koraki življenja predstavljajo izhodišče nove poti v prihodnosti. Ključ do uspeha se tako skriva v refleksiji preteklosti, s katero nadgradiš sedanjost, s polno energijo in novo močjo pa se oziraš v prihodnost.
Refleksija je pogosto zelo težka. Kar vprašajte se, kako bi poimenovali knjigo o vašem življenju, kdaj ste se počutili kot da ste obtičali na mestu, kaj so vaše sanje ipd. Premalo časa namenimo iskanju samega sebe in lastnim željam. Tudi sama se vrtim v vrtincu želja drugih. Preklopiti na avtopilota egoizma (seveda v zmerni meri) v eni minuti ni enostavno.
Avtor Paul Coelho pravi: »Bodite oseba, za katero niste nikdar imeli poguma, da bi bili. Postopno odkrivajte, da ste prav ta oseba in vse dokler tega jasno ne vidite, se morate truditi.« Vzemi si čas zase, TA TRENUTEK. Določena lastna razmišljanja in občutke pogosto pustimo nekje v ozadju: »Kdaj si najbolj avtentičen, kaj te navdušuje, inspirira, kako se počutiš ko si sam s seboj, kako se počutiš ko si z drugimi?«. Z razvojem lastnega jaza se krepijo spretnosti, sposobnosti, izoblikujejo se jasni cilji in vizije, ki jih lahko predstavimo ostalim.
Osebnostna znamka je osnovni jezik poslovanja, predstavlja proces, v katerem sebe predstavljamo drugim, zato je poglabljanje v osebni razvoj še kako pomembno. Najpomembnejši kriteriji osebne znamke so prepoznavanje lastnih kompetenc, spretnosti in sposobnosti, obelodaniti moramo svojo vizijo in cilje, prepoznati potrebe sveta ter lastne potrebe: »Kakšne vrednote želim razviti? Kaj me motivira pri delu? Kakšno spoštovanje želim od drugih? Kaj me naredi živega?«. Z združenjem vseh odgovorov na zgornja vprašanja oblikujemo unikatno osebnostno znamko.
Ideja in vizija po procesu oblikovanja in razmišljanja na koncu doseže javnost. Oblikovati je potrebno socialno mrežo in navezati stike. Pri lastni promociji je potrebno biti precizen, točen in relevanten, deliti moraš z zanosom. Na sogovorce moraš narediti vtis, da se te zapomnijo. Bodi kreativen pri oblikovanju nagovorov, hkrati pa bodi jasen in kratek.
Delo, delo in akcija…
… E. J. Sierleaf je rekel: »Če te ni strah sanj, te niso dovolj velike.« Dovolite si sanjati velike projekte. Izberite pravi trenutek, da jih uresničite. Včasih je dovolj samo, da preidete iz cone udobja, ko sledite drugim. Naredite korak naprej, bodite oseba, ki ji bodo drugi sledili. Zavedajte pa se, da se tisti, ki ni nikoli izkusil poraza ali padca, ne more nikoli ničesar naučiti. Kitajski pregovor pravi: »Ne bojte se počasne rasti, bojte se ostati na mestu.« Stagniranje ne omogoča napredka, le s spoznavanjem samega sebe ugotovimo, kaj nas premakne in opogumlja za delo. Ne zavrzite talentov, ki jih imate samo zato, ker je brezdelje bolj udobno in lagodno. Na vrsti je AKCIJA.
Maja Ocepek, udeleženka mednarodnega usposabljanja Brand new You, 27. 5. – 5. 6. 2017, Riga in Liepaya, Latvija