Nastajanje revije – od prve jutranje kave do trafike
Skupina aktivnih iskalcev zaposlitve je v petek, 28. 2. 2014, v okviru Podjetnega petka obiskala medijsko hišo Krater Media. Dogodek je organiziral Zaposlitveni klub Zagorje v sodelovanju z Mladinskim centrom Zagorje, udeležilo pa se ga je 11 mladih, ki so želeli pobližje spoznati delo novinarjev v uredništvih najbolj priljubljenih slovenskih revij.
Zaposlitveni klub Zagorje, ki deluje v okviru projekta Služba me ne išče Zavoda Nefiks, in se srečuje v prostorih Mladinskega centra Zagorje, je minuli petek skupaj s slednjim pripravil Podjetni petek v največji slovenski medijski hiši Krater Media v Ljubljani. Krater Media združuje priljubljene in dobro poznane slovenske radijske postaje Radio Aktual, Salomon, Kum, Veseljak, Studio D ter TV Veseljak, revijalne blagovne znamke skupine pa so Salomonov oglasnik, Jana, Lady, Stop, Obrazi, Anja, Vitka Anja, Eva, Lepa & Zdrava, Smrklja, Modna, Ambient, Pri nas Doma, Naša žena, Rože & vrt, Moj Mikro, Auto Bild ter ugankarske revije Salomonov ugankar, Slikovne križanke, Ugankarski izziv, Čvek v križankah, Salomonov Genialec, Lady križanke in Kih, poleg tega pa izdajajo tudi časopisa Dolenjski list in Ekipa. Dvanajstim mladim, ki jih zanima novinarsko delo in postopek nastajanja revije, so vrata svojih uredništev prijazno odprli uredniki uspešnih slovenskih revij Jana, Lady, Stop, Anja in Naša žena. Tako so dobili vpogled v delo in nastajanje aktualnih številk posameznih revij, zaposleni pa so z njimi spregovorili tudi o naravi novinarskega poklica, procesu nastajanja posamezne številke revije in o izzivih, s katerimi se srečujejo tiskani mediji.
Bralca ne smeš postaviti na laž
Udeleženci dogodka so najprej pokukali v uredništvo revije Jana, kjer jih je pozdravila urednica Melita Berzelak, ki v svoji karieri doživela veliko sprememb: vse od rezanja vrstic besedil na roke, stečaja prejšnjega podjetja Delo Revije, do pojava internetnih medijev, ki vse bolj ogrožajo tiskane. Pojasnila je, da je sodobni novinar vedno razpet med bralci in oglaševalci, saj se pravi boj za bralce odvija šele na policah trafik. Kakovosten novinar nima stalnega delavnika, saj mora biti stalno na preži za dobrimi zgodbami, kar včasih pomeni tudi celodnevno delo na terenu in v pisarni. Instant članki brez prave vsebine, trači in intervjuji s slavnimi ali tistimi, ki si to obupno želijo postati, sicer kratkoročno omogočajo lagodnejše življenje, vendar pa se ključ do trajnejšega uspeha novinarja skriva v ohranjanju osebne in poklicne integritete, s čimer lahko posredno ohrani tudi kakovost in bralce svoje revije. »Do bralca moraš biti iskren in vedno imeti pred očmi, da je pod člankom tvoje ime,« je bistvo novinarstva povzela ga. Berzelak.
Naloga medijev je širjenje novic
Obisk se je nadaljeval v uredništvu Lady, ki je kot najbolj brana slovenska revija tudi tržni paradni konj celotne skupine. Za kratke novičke in življenja znanih ljudi na kar 68 straneh in v družbi približno 300 fotografij skrbi zelo majhno, vendar disciplinirano uredništvo pod vodstvom urednice Simone Dakič Nemanič. »Trudimo se, da smo aktualni, zabavni, v središču dogajanja. Novice vedno preverimo pri pri ustreznih osebah, seveda pa bi si marsikdo želel, da pišemo o njem, saj je naš moto: če nisi v Lady, te ni,« je povedala. Poudarila je, da od bralcev redno dobivajo veliko povratnih informacij o vsebini in obliki prispevkov, pomembnost prilagajanja bralcem pa je izpostavil tudi Marjan Kodelja, urednik revij Stop in Moj mikro. Udeležencem Podjetnega petka je na kratko pojasnil, kako poteka nastajanje družinske revije Stop in kako konkurirajo vse bolj priljubljenim spletnim časopisom s podobno vsebino. Tudi pri Stopu se zavedajo, da je za marsikoga preprosteje, da le z nekaj kliki prebere aktualne novice, zato iščejo vsebine, ki jih internet ne pokriva oziroma vsaj ne na takšen način. Naloga medijev je, da širijo novice, zato morajo novinarji čim več delati v živo, se srečevati z ljudmi in vzdrževati stike s svojimi obveščevalci. Pri spletnih časopisih je manj dela s širjenjem novic, vendar pa se pri tem izgublja osebni stik med ljudmi. V uredništvu revije Stop so si bili enotni, da dobrega novinarja odlikujejo naslednje tri osebnostne lastnosti: novinarski impulz – sposobnost, da prepoznaš dobro zgodbo v poplavi vsakodnevnih informacij, dober stil pisanja – veliko branja za širok besedni zaklad in kilometrina – če neko področje spremljaš dlje časa, imaš zelo dober pregled nad dogajanjem in poznaš ozadje dogodkov.
Dobro uigran tim je bistvenega pomena
Nazadnje so radovedni iskalci novih priložnosti spoznali še uredništvo 14-dnevnika Anja, kjer jih je poleg urednice Marjane Ogorevc Žgalin pozdravila tudi Marta Krpič, urednica najstarejše ženske in družinske revije Naša žena. Obiskovalcem sta pojasnili, da se novinarji in zunanji sodelavci redno srečujejo na sestankih, kjer se dogovarjajo o vsebini, sledi zbiranje idej, ki jih urednica nato prebere in uredi, nato jih naložijo v redakcijski sistem, ki omogoča lažje nadaljnje urejanje. Vsebino potem najprej preveri lektor, tehnično-likovni urednik pa poskrbi za postavitev strani in končni izgled. Vsaka številka je tako plod trdega dela dobro uigranega tima, zato se obe urednici strinjata, da je »revija živ organizem in vsaka stran je unikat«.
Kontakti:
Katarina Kuhar, članica Zaposlitvenega kluba Zagorje
GSM: 040 663 358
E-mail: katarin_ca@hotmail.com
FB: www.facebook.si/SluzbaMeNeIsce
S: www.talentiran.si
***
Zavod Nefiks iz Ljubljane ob podpori znamke ORTO v tem letu nadaljuje s projektom Služba me ne išče, s katerim mladim prek zaposlitvenih klubov pomaga pri razvoju njihove zaposljivosti. Projekt je bil v lanski sezoni zelo uspešen, saj je dosegel odličen odziv med mladimi, do dela pa je pomagal šestnajstim mladim. Letos zaposlitveni klubi potekajo od novembra 2013 do maja 2014 v Ljubljani, Mariboru, Gornji Radgoni, Zagorju ob Savi, skupen klub pa deluje v Vojniku in Šentjurju.